Jak powinna wyglądać strona internetowa zakładu pogrzebowego
Z pewnością zauważyłeś, że z roku na rok Twoi klienci są coraz bardziej wymagający i zaawansowani technologicznie. Informacji o firmach pogrzebowych coraz częściej poszukują w internecie. Oczekują, że w sieci znajdą wszystkie istotne informacje.
Dlatego posiadanie jakiejkolwiek strony internetowej już nie wystarczy, by spełnić oczekiwania odbiorcy i dać się poznać jako profesjonalista z branży pogrzebowej. Strona internetowa zakładu pogrzebowego powinna, oprócz estetycznego wyglądu i niezawodnego działania, jak najlepiej odzwierciedlać charakter firmy i godnie reprezentować ją w sieci.
Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych elementów, jakie powinny znaleźć się na dobrej stronie internetowej zakładu pogrzebowego.
Czytelne dane kontaktowe
Osoba odwiedzająca stronę Twojego zakładu, z powodu trudnych emocji, może mieć problem ze zrozumieniem zawartych na niej treści.
Ułatw swoim odbiorcom dotarcie do najważniejszych informacji teleadresowych (telefonu, adresu, mapki dojazdu) zamieszczając je na głównej stronie. Dobrym sposobem jest zamieszczenie całodobowego numeru telefonu na samej górze Twojej witryny. W ten sposób pomożesz bliskim osoby zmarłej w zrobieniu pierwszego kroku do kontaktu z zakładem pogrzebowym.
Proste w obsłudze menu nawigacyjne
Nawigacja to kolejny ważny element na stronie witryny internetowej zakładu funeralnego, który należy uprosić do maksimum. Nowoczesne i kreatywne sposoby poruszania się po stronie wyglądają efektownie, ale w branży pogrzebowej nie zaleca się ich stosowania. Okaż swojemu klientowi zrozumienie i szacunek, prowadząc go po swojej stronie w prosty i intuicyjny sposób. Zadbaj również o to, aby elementy nawigacyjne były duże i łatwo klikalne, również na urządzaniach mobilnych.
Krótki czas ładowania strony
Już 1-sekundowe opóźnienie w ładowaniu strony powoduje o 11% niższy wskaźnik odwiedzin. Z pewnością ten negatywny wskaźnik wzrośnie, jeśli twój klient nastawiony będzie na szybkie załatwienie trudnej dla siebie czynności. Tym bardziej, gdy Twoja konkurencja zaoferuje mu stronę szybszą i łatwiejszą w obsłudze. Nie wystawiaj więc cierpliwości swoich potencjalnych klientów na próbę i sprawdzaj regularnie czas ładowania strony zakładu pogrzebowego. W razie wystąpienia problemów, zleć działania przyspieszające jej wczytywanie specjalistom.
Responsywność
Responsywność to dostosowanie wyglądu strony internetowej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, takich jak tablet czy telefon komórkowy. Jeśli śledzisz statystyki odwiedzin swojej witryny, możesz się przekonać, jak duży odsetek internautów wchodzi na Twoją stronę przy użyciu smartfona. Z pewnością z roku na rok liczba ta jest coraz większa.
Jeśli strona internetowa zakładu pogrzebowego nie wygląda dobrze na urządzeniach mobilnych lub jest nieczytelna albo długo się ładuje, to szansa, że potencjalny klient wybierze ten zakład spośród konkurencji, drastycznie spada.
Warto wiedzieć, że strona wyświetlana na ekranie telefonu możesz różnić się od tej, którą widać z poziomu komputera, zarówno pod względem treści, jak i układu elementów. Przemyśl, które elementy warto ukryć na stronie mobilnej, tak, aby była ona czytelniejsza, łatwiejsza w obsłudze i szybsza.
Spójna i przyjazna szata graficzna
Firmowe strony internetowe powinny oddawać charakter usług lub produktów, jakie firma oferuje. W branży pogrzebowej profesjonalne witryny zakładów pogrzebowych cechują się eleganckim wyglądem obrazującym powagę wykonywanej profesji. Ze szczególną ostrożnością należy zatem podejść do dodatkowych elementów i ozdobników, aby nie zniechęcić swoich odbiorców oraz nie urazić uczuć bardziej wrażliwych osób.
Pamiętaj, aby wszystkie elementy pojawiające się na stronie internetowej były spójne, czyli przemyślane i pasujące do całości – w innym przypadku chaos przytłoczy twoich klientów.
Ideałem jest, gdy witryna internetowa jest częścią całej identyfikacji wizualnej domu pogrzebowego. Takie same fonty, kolory i symbole jak na stronie internetowej powinny się pojawiać na wizytówkach, papierze firmowym i na materiałach informacyjnych.
Innymi słowy, strona musi pasować do Twojego przedsiębiorstwa, podkreślać jego atuty, wartości i historię. W ten sposób zbudujesz zaufanie do swojej marki.
Unikalny opis
Tekst zamieszczony na Twojej witrynie internetowej to istotna część wizerunku zakładu pogrzebowego. Przede wszystkim wystrzegaj się błędów ortograficznych, stylistycznych, czy merytorycznych. Poproś kogoś o sprawdzenie wszystkiego, co zamierzasz opublikować na swojej stronie – nie tylko ze względu na ewentualne błędy, ale również dlatego, że język branżowy, którym posługujesz się na co dzień może być niejasny dla Twojego klienta (tzw. klątwa wiedzy).
Następnie przyjrzyj się wyglądowi treści na Twojej stronie. Częstym błędem jest przeładowanie akapitów zbyt dużą ilością tekstu. Uwierz nam – tego i tak nikt nie przeczyta. Ludzie szukają informacji na tu i teraz, by poradzić sobie z sytuacją, jaka ich spotkała.
Zastanów się zatem, które informacje są najbardziej istotne dla Twoich odbiorców. Historia Twojej firmy jest ważna, ale nie pozwól, by usunęła na drugi plan konkretne informacje poszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów, których interesuje przede wszystkich zakres oferowanych usług.
Główną zasadą dobrej prezentacji treści jest podzielenie tekstu na małe bloki wyrównane do lewej strony (bez justowania), z czytelnym krojem fontu (np. Arial, Helvetica), rozmiarem i kontrastem w stosunku do tła.
Tekst pełni jeszcze jedną istotną funkcję – wpływa na pozycjonowanie strony zakładu pogrzebowego. Dlatego jeśli jesteś na etapie przygotowania projektu swojej witryny, powinieneś zlecić copywriting specjalistom. Jeśli jednak uważasz, że samodzielnie zrobisz to dobrze (w końcu to Ty znasz najlepiej swoją firmę) możesz zamówić audyt treści lub zlecić korektę komuś, kto dostosuje Twój opis pod SEO.
Podsumowując
Obecnie strona internetowa jest niezbędnym elementem strategii marketingowej zakładu pogrzebowego. Buduje ona wizerunek firmy i sprawia, że klienci ufają w profesjonalizm świadczonych usług.
Zwróć uwagę, aby witryna Twojego przedsiębiorstwa była dobrze zaprojektowana, zoptymalizowana i dopasowana do charakteru działalności. Tylko wtedy będziesz mógł być z niej dumny i bez wahania podasz jej adres każdemu potencjalnemu klientowi.