fbpx

Portal branży pogrzebowej

Relacja z IX Targów Funeralnych Memento Poznań 2018

Relacja z IX Targów Funeralnych Memento Poznań 2018

memento targi funeralne

 

Trzy dni pełne inspiracji i biznesowych spotkań branży pogrzebowej już za nami. Była to już 9 edycja Targów Funeralnych MEMENTO Poznań, która w tym roku odbyła się w dniach 15-17 listopada na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Kilkudziesięciu wystawców oraz szereg wydarzeń towarzyszących przyciągnęły na targi wielu zwiedzających z Polski i zagranicy.

 

Wśród usług i produktów prezentowanych na targach, znaleźć można było zarówno tradycyjne rozwiązania, obecne w każdym zakładzie pogrzebowym, jak również te innowacyjne, dające szereg możliwości rozwoju dla przedsiębiorców pogrzebowych.

Transport w zakładach pogrzebowych

Liczną grupę wystawców stanowiły firmy motoryzacyjne, oferujące sprzedaż lub zabudowę samochodów pogrzebowych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prezentowane modele karawanów takich marek, jak Mercedes, Toyota, VW i Peugeot.

 

karawany - targi memento

 

karawany - targi memento 2018

 

Firmy pogrzebowe z mniejszym budżetem także mogły znaleźć coś dla siebie. Samochody używane, zaparkowane na specjalnie przygotowanej w tym celu giełdzie karawanów, również prezentowały się imponująco.

 

giełda karawanów - targi memento

 

Oprócz karawanów, zwiedzający mogli się zapoznać z szeroką ofertą wind, wózków i noszy niezbędnych do wykonywania usług pogrzebowych.

 

wsparcie branży pogrzebowej - targi memento

Windy, wózki, nosze - targi memento

 

Tradycja i nowoczesność

Dużą wystawę stanowiła prezentacja tradycyjnych trumien, wykonanych z różnych gatunków drewna. Projekty wyróżniał wachlarz wzorów, od niemal surowych i minimalistycznych form, po fantazyjnie zdobione trumny, wzbogacone o ornamenty w tematyce funeralnej.

 

Trumny tradycyjne - targi memento

Trumna zdobiona - targi memento

 

Producent trumien przyciągnął uwagę nie tylko produktami ale również premierową wystawą 10. edycji kalendarza, który jak co roku budzi duże emocje. Zestawienie trumien z pięknem nagiego ciała może być kontrowersyjnym pomysłem, jednak nie można mu odmówić oryginalności i odwagi.

 

Kalendarz - targi memento

Premiera kalendarza Linder - targi memento

 

Ciekawym rozwiązaniem dla miłośników innowacji i nietypowych rozwiązań były zaprezentowane na targach szklane nagrobki. Nieograniczone wręcz możliwości wzorów, kolorów i kształtów połączone z solidnością i trwałością hartowanego szkła sprawiają, że jest to nowoczesna alternatywa dla tradycyjnych nagrobków.

 

Szklane nagrobki - targi memento

 

Bogaty wybór urn

Znaczną grupę wystawców stanowili producenci i dystrybutorzy urn.

Wśród nich znalazły się artystyczne, ręcznie wykonane i zdobione urny pogrzebowe, przeznaczone dla tych, którzy w spersonalizowany sposób pragną pożegnać bliską osobę.

 

Urny personalizowane - targi memento

 

Inną propozycję stanowiły eleganckie ceramiczne urny o nietuzinkowym wzornictwie i stonowanej kolorystyce. Na stoisku można było obejrzeć film z udokumentowanym procesem produkcji tych oryginalnych produktów.

 

Urny ceramiczne - targi memento

 

Kolejną ekspozycję, przyciągającą wzrok za sprawą ciekawie zaaranżowanego ekologicznego stoiska zbudowanego z surowych skrzyń, stanowiły urny wyposażone w żywy ogień. Symboliczny płomień, umieszczony w prostej formie biodegradowalnej urny, z pewnością będzie idealnym wyborem dla każdego, kto ceni sobie prostotę, elegancję i ekologię.

 

Urny biodegradowalne

Nie dało się przejść obojętnie obok nowoczesnych wzorów urn włoskiego producenta. Na prostych geometrycznych formach namalowane zostały fantazyjne obrazki, kolorowe figury i symbole. Takich urn nie widuje się na co dzień, dlatego zwiedzający z zaciekawieniem oglądali rozwiązania, które być może są zapowiedzią nadchodzących trendów branży funeralnej.

 

Urny nowoczesne - targi memento

 

Wszystko, czego potrzebuje zakład pogrzebowy

Przedsiębiorcy mieli aż trzy dni, by zapoznać się z szeroką ofertą akcesoriów, produktów i urządzeń wspierających pracę zakładów pogrzebowych. Znalazły się wśród nich m.in. namioty pogrzebowe, katafalki, lichtarze, stojaki na wieńce, kiry, odzież dla obsługi pogrzebów, drewniane ramy nagrobne, a także urządzenia chłodnicze.

 

 

 

Usługi dla branży funeralnej

Kolejną kategorią wystawców były firmy oferujące usługi dla zakładów pogrzebowych.

Wśród nich znalazły się m.in. usługi faktoringu gwarantujące zwrot zasiłku pogrzebowego do zakładu w ciągu 24 godzin, usługi ubezpieczeniowe oraz te związane z oprogramowaniem komputerowym mające usprawnić pracę domów pogrzebowych.

 

Usługi finansowe dla branży pogrzebowej

 

Duże zainteresowanie wśród zwiedzających budził system elektronicznego powiadamiania pogrzebowego, pozwalający poinformować rodzinę i przyjaciół osoby zmarłej o dacie i miejscu pogrzebu.

Innowacje w branży funeralnej

Jedno ze stoisk przygotowało ciekawą ofertę nowych oryginalnych produktów, wśród których znalazły się tzw. Kryształy Pamięci, czyli kolekcja produktów umożliwiająca zatopienie w krysztale lub szkle garści prochów tworząc tym samym unikalną pamiątkową ozdobę lub biżuterię. Nietypowe rozwiązanie każe nam spojrzeć na proces żałoby z innej perspektywy i otworzyć się na możliwość posiadania zawsze blisko siebie małej cząstki ukochanej osoby.

 

Kryształy pamiątkowe - targi memento

 

Innym rozwiązaniem na zachowanie pamięci o zmarłym w postaci pamiątki, jest biżuteria z odciskiem palca wykonana ze złota lub srebra. Bogaty wybór wzorów pozwala dopasować projekt pod konkretne oczekiwania klienta.

Dla głodnych wiedzy

Targom funeralnym towarzyszył program wykładów odbywających się w salach konferencyjnych. Uczestnicy wydarzenia mogli posłuchać wystąpień związanych m.in. z zasadami wprowadzenia RODO w zakładzie pogrzebowym, pracą świeckiego mistrza ceremonii pogrzebowych, czy działaniem kompleksowego systemu do obsługi firm pogrzebowych i krematoriów.

 

Wykłady - targi memento Mistrz ceremonii - targi memento

 

Czy warto brać udział w Targach funeralnych?

Właściciele zakładów pogrzebowych mogli w jednym miejscu zapoznać się z usługami i produktami firm oferujących ciekawe rozwiązania dla ich branży. Trzydniowe wydarzenie dało szansę nawiązania wielu nowych kontaktów biznesowych, zapoznania się z produktami i rozwiązaniami dla domów pogrzebowych, a także skorzystania z ofert specjalnych i rabatów na niektóre kolekcje.

Wystawcy mieli szansę bezpośrednio dotrzeć do swoich klientów i rozszerzyć dystrybucję również na rynki zagraniczne. Wiele firm wykorzystało tę możliwość, jednak nie każdemu wystawcy udział w Targach MEMENTO Poznań przyniósł zdecydowane korzyści. Z czego to wynika? Najczęściej z braku właściwego podejścia i przygotowania do wydarzenia.

Jak swoją obecność na Targach funeralnych przekuć w sukces?

Najpierw należy się zastanowić, jak w atrakcyjny sposób przedstawić swoją ofertę. Estetyczna ekspozycja przyciąga wzrok i skupia uwagę odwiedzających. Warto wypożyczyć odpowiednie stojaki, meble wystawiennicze, czy akcesoria, pasujące do charakteru oferowanych produktów.

Zainteresowałeś już zwiedzających, co dalej?

Teraz wiele zależy od kompetencji obsługi Twojego stoiska. Należy zadbać, aby były to osoby doskonale znające ofertę, kontaktowe i uprzejme. Powinny również komunikować się w różnych językach, ponieważ targi funeralne często odwiedzają przedsiębiorcy z zagranicy.

Jeśli po krótkiej rozmowie potencjalny klient lub kontrahent nadal jest zainteresowany ofertą, z pewnością powinno mu się wręczyć materiały marketingowe, czyli katalog produktów, broszurę informacyjną lub chociaż ulotkę reklamową. Oczywistym elementem każdej rozmowy biznesowej jest również wręczenie aktualnej i estetycznej wizytówki, w które wyposażeni powinni być wszyscy członkowie zespołu obsługujący stoisko.

Materiały promocyjne zleć specjalistom

Pamiętaj, że nieaktualne i nieatrakcyjne materiały marketingowe mogą przynieść więcej szkody niż pożytku i zniechęcić do złożenia zamówienia. Warto zainwestować w profesjonalny design i zlecić ich przygotowanie agencji marketingowej z branży pogrzebowej. To zagwarantuje Ci posiadanie wysokiej jakości katalogów produktowych, które będą godnie prezentować Twoje produkty.

Przed targami warto zadbać również o zaktualizowanie firmowej strony internetowej, ponieważ jest to czas wzmożonego zainteresowania ofertą wystawców. Jeśli Twoja strona nie wygląda już atrakcyjnie lub informacje straciły na aktualności, to należy pomyśleć o jej odświeżeniu lub nawet przeprojektowaniu. Jest to bowiem kolejny etap w procesie budowania sieci zaufanych klientów i budowania silnej marki pogrzebowej.

Udział w targach branżowych z pewnością jest inwestycją – zarówno czasu, jak i pieniędzy. Przy odpowiednim podejściu możesz wykorzystać do maksimum wszystkie możliwości, jakie daje Twojej firmie udział w takim wydarzeniu. Odpowiednie przygotowanie sprawi, że żaden potencjalny klient nie przejdzie obok Twojego stoiska obojętnie.

Top