Pozycjonowanie strony zakładu pogrzebowego
Pozycjonowanie, zwane również SEO (Search Engine Optimization), to zespół różnych działań mających na celu poprawienie pozycji strony internetowej w rankingach wyszukiwarek, takich, jak Google, Bing, czy Yahoo.
Czemu właściciel zakładu pogrzebowego powinien się zainteresować usługą pozycjonowania? Otóż ze względu na konkurencję w danym mieście, dzielnicy, czy też w województwie. Chodzi o to, żeby klient szukający usług pogrzebowych w swojej okolicy wybrał właśnie Twój zakład. Wybierze go, jeśli pośród wielu różnych wyników, dostrzeże Twoją stronę. Takie pozycjonowanie kierowane na osoby z danego obszaru (np. miasta, dzielnicy, województwa) nazywa się pozycjonowaniem lokalnym.
Budowanie wysokiej pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania jest więc szansą dla zakładu pogrzebowego na wyprzedzenie lokalnej konkurencji i stworzenie rozpoznawalnej i godnej zaufania marki w swoim mieście.
Brzmi rozsądnie, tylko jak to zrobić?
Pozycjonowanie nie jest łatwym procesem, dlatego istnieją na rynku agencje SEO wyspecjalizowane w działaniach wspierających widoczność stron internetowych w rankingach wyszukiwarek. Jeśli samodzielnie zajmujesz się marketingiem internetowym w swojej firmie lub zlecasz takie działania firmie zewnętrznej, powinieneś zapoznać się kilkoma zasadami pozycjonowania zakładu pogrzebowego.
Zoptymalizowana strona internetowa
Przede wszystkim należy przygotować stronę internetową do tego, aby roboty wyszukiwarek mogły ją sprawnie przeczytać i zinterpretować. Na tej podstawie Twoja witryna będzie miała przyznane odpowiednie miejsce w rankingu wyszukiwania. Należy o tym pamiętać już na etapie projektowania witryny internetowej. Jeśli Twoją stronę będzie budował niedoświadczony Web Developer, to niestety ryzykujesz, że nie będzie ona dobrze odczytana przez roboty wyszukiwarek. Źle odczytana strona otrzyma gorsze miejsce, niż witryna stworzona z uwzględnieniem zasad SEO.
Dlatego przed stworzeniem lub przebudowaniem strony swojej firmy, upewnij się, że podczas jej projektowania i zbudowania, zostaną uwzględnione zasady profesjonalnego pozycjonowania.
Obecność w Google Maps
Przy pozycjonowaniu lokalnym nie można zapomnieć o obecności Twojego przedsiębiorstwa w Google Maps. Jest to narzędzie umożliwiające zamieszczenie wizytówki Twojego zakładu pogrzebowego. Ułatwia to klientowi skontaktowanie się z Twoim zakładem, informuje o godzinach otwarcia, pozwala publikować opinie innych klientów o Twoim zakładzie, a także wyznacza trasę dojazdu.
Jeśli zależy Ci na odpowiednio zoptymalizowanej wizytówce w Google Maps, zleć jej wykonanie profesjonalistom. Agencja specjalizująca w kreowaniu wizerunku marek pogrzebowych, przygotuje dla Ciebie kompletną wizytówkę, która pozwoli Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją na lokalnym rynku.
Cierpliwość
Strategia SEO działa nieco inaczej niż inne kanały promocji firmy. Nie wystarczy zapłacić odpowiedniej kwoty aby od razu znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (wbrew temu, co twierdzą niektóre “agencje SEO”, ale o tym później). Wyszukiwarki takie, jak Google analizują kilkaset różnych czynników nadając stronie internetowej odpowiednią pozycję, a duża część tych czynników trzymana jest w tajemnicy.
Nic więc dziwnego, że dobre agencje oferujące pozycjonowanie nastawione są na współpracę długoterminową. Przy bardzo dużej konkurencji żaden specjalista nie da Ci gwarancji, kiedy i czy w ogóle pojawisz się w pierwszej piątce wyników. W dużych miastach zakładom pogrzebowym jest trudniej osiągnąć satysfakcjonującą pozycję, niż w małych miejscowościach, jednak nie jest to niemożliwe. Inwestując w działania SEO warto cierpliwie poczekać na efekty i nie zniechęcać się już po pierwszym miesiącu. W dłuższej perspektywie pozycja Twojej strony z pewnością będzie piąć się w górę, a to przełoży się na większą liczbę odwiedzin Twojej witryny.
Uwaga na black SEO
Szukając agencji SEO dla swojego zakładu, z pewnością trafisz na oferty, które na pierwszy rzut oka będą wydawać się niewiarygodnie korzystne. Obiecywanie szybkich efektów, w krótkim czasie to zdecydowanie podejrzana propozycja. Podobnie jak bardzo tanie oferty wybicia Twojej strony na wysokie pozycje.
Musisz wiedzieć, że niektóre praktyki pozycjonowania stron są przez wyszukiwarki Google zakazane. Nazywane są one black SEO, a stosują je nieuczciwi pozycjonerzy obiecujący gruszki na wierzbie. Prędzej czy później roboty Google odkryją podstęp i nałożą karę na Twoją stronę, która spadnie w rankingu lub w ogóle przestanie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Odbudowanie pozycji Twojego zakładu pogrzebowego w sieci może być później dużo bardziej kosztowne i czasochłonne, dlatego też nie warto ryzykować.
Analizuj postępy
Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi, które pozwolą Ci analizować efekty pozycjonowania. Jednym z nich jest Google Analytics – narzędzie służące do analizy ruchu na stronie. Możesz również samodzielnie sprawdzać pozycję strony swojej firmy, wpisując w okno wyszukiwarki frazy, takie, jak “zakład pogrzebowy Warszawa”, “usługi pogrzebowe Mokotów” itp. albo korzystać z płatnych lub bezpłatnych narzędzi do monitorowania pozycji na wybrane frazy.
Jeśli zależy Ci na profesjonalnych i kompletnych statystykach, możesz zlecić analizowanie ruchu agencji specjalizującej się w marketingu branży pogrzebowej. Możesz być pewny, że przygotowane przez agencję analizy będą ściśle związane z Twoją branżą i odsłonią przed Tobą więcej danych. Dodatkowo, możesz również otrzymać zalecenia, jakie warto wdrożyć, by zwiększyć ruch i poprawić pozycję strony w rankingu wyszukiwań.