fbpx

Portal branży pogrzebowej

Popularne mity na temat pozycjonowania strony internetowej zakładu pogrzebowego

Popularne mity na temat pozycjonowania strony internetowej zakładu pogrzebowego

popularne mity na temat pozycjonowania stron zakładów pogrzebowych

Walka firm pogrzebowych o pierwsze pozycje w Google robi się coraz bardziej zacięta. Coraz więcej marketingowców zatrudnianych przez zakłady pogrzebowe szuka informacji na temat pozycjonowania. Coraz więcej firm funeralnych korzysta z usług agencji SEO. 

Niestety, zarówno w internecie, jak i podczas bezpośrednich rozmów z niektórymi agencjami, można dowiedzieć się wielu nieprawdziwych informacji dotyczących pozycjonowania. 

Poniżej przedstawiamy te najbardziej szkodliwe oraz najpopularniejsze mity dotyczące pozycjonowania stron internetowych.

Mit 1.

Płatne reklamy Google Ads mają wpływ na pozycjonowanie

Uzyskanie wysokich wyników poprzez linki sponsorowane, czyli reklamy Google Ads, jest dość proste. W skrócie chodzi o opłacenie reklam na wybrane słowa kluczowe. Dlatego niektóre agencje marketingowe tak ochoczo zachęcają swoich klientów z branży pogrzebowej do inwestowania w tę formę działań reklamowych. Jest to bowiem najprostszy sposób uzyskania wysokich pozycji w Google.

Czy jest to skuteczne? Niestety nie. Kliknięcia w linki sponsorowane to ok 3-4% wszystkich kliknięć na stronie wyszukiwania, natomiast pierwsza pozycja organiczna strony (czyli strona naturalnie wypozycjonowana na pierwsze miejsce) zbiera ok. 35% kliknięć. 

No tak, ale przecież inwestowanie w płatne reklamy Google Ads jest dobrze widziane przez wyszukiwarkę Google, która daje takiej stronie lepsze pozycje? Otóż nie. Jest to kolejny mit powtarzany przez agencje, które chcą po prostu zarobić na prowadzeniu kampanii Google Ads. Prawda jest taka, że płatne linki nie mają nic wspólnego z pozycjonowaniem. Nie pomagają naturalnemu pozycjonowaniu w żaden sposób. 

Potwierdza to oficjalne stanowisko Google:

Prawdziwe pozycjonowanie strony zakładu pogrzebowego polega na uzyskiwaniu wyników organicznych, czyli naturalnych (nie opłaconych). Inwestowanie w reklamę Google Ads nie wpływa na wyższe wyniki organiczne – niezależnie od zainwestowanego w tę reklamę budżetu. Czy to dobrze? Tak, bo każdy przedsiębiorca ma równe szanse w tym wyścigu nie do końca zależne od zasobności portfela. 

Mit 2.

W pozycjonowaniu chodzi przede wszystkim o linki

To prawda, że odnośniki kierujące do strony zakładu pogrzebowego są ważnym elementem rankingowym. Niestety, wielu początkujących pozycjonerów może po prostu zaszkodzić stronie internetowej nieumiejętnym pozyskiwaniem linków. Nie jest bowiem bez znaczenia jakość linku, który prowadzi do pozycjonowanej witryny zakładu pogrzebowego. Duża liczba linków słabej jakości może spowodować nałożenie kary przez Google, polegającej na usunięciu strony z rankingu wyszukiwań.

Zdobywanie linków do strony zakładu pogrzebowego, które poprawią pozycjonowanie, to proces długotrwały, skomplikowany i wymagający doświadczenia. Warto zdać się na profesjonalistów (np. agencję Funeral Brand specjalizującą się w obsłudze przedsiębiorstw z branży pogrzebowej). 

Mit 3.

Wypozycjonowanie strony to jednorazowa usługa

Niektóre firmy pogrzebowe zakładają, że proces wypozycjonowania strony na pierwsze miejsca to jednorazowe działanie. W momencie znalezienia się witryny na pożądanej pozycji w Google, zlecający nie widzi już potrzeby zatrudniania agencji. Efekt został osiągnięty – za co jeszcze płacić?

Niestety, to tak nie działa. Algorytmy Google cały czas się zmieniają. Metody, które były skuteczne jeszcze rok temu, teraz mogą nie działać lub nawet zaszkodzić. Zmieniają się wymagania dotyczące kodu strony, wydajności i optymalizacji poszczególnych elementów. 

Należy również pamiętać, że konkurencja nie śpi, tylko cały czas pracuje na jak najwyższe pozycje. 

Dlatego oprócz standardowych działań pozycjonujących i bieżącej analizie ich skuteczności, warto raz do roku zlecić audyt SEO dla swojej strony. Z pewnością znajdzie się kilka elementów do ulepszenia i zaktualizowania.

Mit 4.

Pozycjonowanie to jakaś niezrozumiała magia

Wiele agencji marketingowych przedstawia pozycjonowanie jako skomplikowany i bardzo złożony proces wymagający niezwykle zaawansowanej wiedzy technicznej. Tymczasem SEO to po prostu zbiór zasad, które w jasny sposób można wyjaśnić. Google na bieżąco publikuje jasne i przejrzyste informacje, jakie działania są porządane, by uzyskać lepsze wyniki, a jakie działania są zabronione.

Z drugiej strony nie wszystkie czynniki wpływające na SEO są jawne, a działanie algorytmu Google trzymane jest w tajemnicy. To właśnie sprawia, że wiele stron internetowych i grup społecznościowych generuje i powiela błędne informacje, mające celowo wprowadzić inne agencje w błąd. Firmy pozycjonerskie chcąc uzyskać lepsze wyniki i wyprzedzić konkurencję, wymyślają błędne zasady, aby zmylić siebie nawzajem. 

Dlatego jeżeli sam zajmujesz się pozycjonowaniem swojej strony, polegaj na sprawdzonych źródłach wiedzy, ufaj przede wszystkim komunikatom publikowanym przez oficjalnych pracowników Google. A jeśli chcesz zlecić działania pozycjonerskie firmie zewnętrznej, zwróć uwagę na ich rzetelność w przedstawianiu informacji. 

Zostaw komentarz

Top