fbpx

Portal branży pogrzebowej

Marketing internetowy zakładu pogrzebowego w 7 krokach

Marketing internetowy zakładu pogrzebowego w 7 krokach

marketing funeralny

Usługi pogrzebowe są wyjątkowym rodzajem działalności, wykraczającym poza standardowe ramy prowadzenia biznesu. Nie oznacza to jednak, że branża funeralna nie powinna korzystać z możliwości, jakie dają nowe technologie. Wręcz przeciwnie – zakłady pogrzebowe powinny używać narzędzi marketingowych i wykorzystać szansę zaistnienia w internecie. Oto siedem sposobów na marketing  internetowy zakładu pogrzebowego:

Przyjazna strona internetowa

Pierwsze, co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o marketingu w sieci, to firmowa strona internetowa. Wiele zakładów pogrzebowych posiada w internecie swoją witrynę, jednak dużej części z nich nie można nazwać profesjonalnymi. Źle sformatowany tekst, wszelkiego rodzaju błędy na stronie, czy brak dostosowania strony do urządzeń mobilnych to tylko niektóre problemy skutecznie zniechęcające internautów poszukujących w nagłej sytuacji domu pogrzebowego.

Równie niekorzystny jest zbyt długi czas ładowania strony. Z tego powodu najczęściej traci się klientów, którzy zirytowani długim oczekiwaniem postanawiają szukać dalej i przechodzą na stronę konkurencji. Dlatego jeśli posiadasz już stronę – przeanalizuj, czy przypadkiem jej wygląd lub działanie nie zniechęca Twoich potencjalnych klientów.

Natomiast jeśli jeszcze jakimś cudem nie masz swojej strony – zainwestuj w profesjonalną witrynę jak najszybciej!

Mapy Google

Mapy Google to jeden z najlepszych produktów firmy Google przeznaczonych do marketingu firm działających lokalnie. Każdego dnia miliony osób korzysta z wyszukiwarki Google w poszukiwaniu danych kontaktowych, czy trasy dojazdu do firmy oferującej dane usługi. Wielu internautów korzysta również z elektronicznych asystentów, czyli programów, które pomagają odnaleźć firmy w swojej okolicy.

Wystarczy na urządzeniu mobilnym wywołać asystenta i poprosić o wskazanie najbliższego zakładu pogrzebowego, a chwilę później pojawi się na ekranie lokalizacja i wskazówki dojazdu do danej firmy. O ile zamieściłeś swoją wizytówkę w Mapach! W przeciwnym razie asystent wskaże firmę konkurencji.

Facebook

Z pewnością zauważyłeś, że od pewnego czasu jednym z najpopularniejszych kanałów promocji różnych firm stał się Facebook. Portale społecznościowe stanowią aktualnie najpopularniejsze centrum informacyjne dla osób w każdym wieku.

Zastanawiasz się, czy Facebook to dobre miejsce dla zakładu pogrzebowego? Warto wiedzieć, że profile firmowe na Facebooku to nie tylko zbieranie lajków i angażowanie fanów, ale również – a może przede wszystkim – platforma komunikacji z klientami. O wiele bardziej naturalne staje się bowiem napisanie wiadomości na messengerze niż wykonanie telefonu lub napisanie e-maila.

Dodatkowo, właściwie prowadzony funpage zbuduje zaufanie do Twojej firmy, a Ciebie postawi w roli eksperta.

Blog firmowy

Blog firmowy pełni szereg różnych funkcji. Z jednej strony oswaja odbiorców z Twoim domem pogrzebowym i sprawia, że jego wizerunek staje się bliższy i godny zaufania, z drugiej natomiast pokazuje zasady panujące w firmie.

Regularnie prowadzony blog zbuduje profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa i podkreśli najmocniejsze strony zakładu. To również dobry sposób odróżnienia Twojej firmy od konkurencji.

Warto również pamiętać o pozytywnym wpływie prowadzenia bloga na pozycjonowanie strony internetowej Twojego zakładu pogrzebowego.

Reklama zakładu pogrzebowego w wyszukiwarce Google

Jak już wspomnieliśmy, wyszukiwarka Google to najpopularniejsza strona, z której wszyscy korzystamy na co dzień. Z pewnością zauważyłeś, że na samej górze pojawiają się wyniki, będące płatnymi reklamami różnych firm.

Zamieszczanie reklam możliwe jest dzięki produktowi o nazwie Google AdWords, a polega to na wyborze słów, po wpisaniu których chcesz wyświetlać swoją stronę na samej górze wyników wyszukiwań. Jest to usługa płatna, a prowadzenie kampanii AdWords wymaga wiedzy i umiejętności.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie zlecenia prowadzenia takich działań agencji marketingowej.

Opinie i referencje w branży pogrzebowej

Kładziesz duży nacisk, aby usługi świadczone przez Twoich pracowników były na najwyższym poziomie? Warto, aby dowiedzieli się o tym Twoi klienci.

W branży pogrzebowej to szczególnie istotne, aby odbiorcy mieli pewność, że wykonana przez Twój zespół usługa będzie rzetelna i profesjonalna. Do tego właśnie można wykorzystać opinie i referencje klientów, które warto zamieścić na swojej witrynie internetowej, blogu firmowym, czy na Facebooku. Udowodnisz w ten sposób, że traktujesz swoich klientów z należytym szacunkiem a Twoja firma jest godna zaufania.

Pamiętaj jednak, że tylko szczere i autentyczne opinie tworzą pozytywny wizerunek domu pogrzebowego. Nie daj się namówić na tzw. marketing szeptany polegający na publikowaniu opłaconych opinii o Twojej firmie gdzie się da. Na tego typu rekomendacje już nikt się nie nabiera. Poza tym takie praktyki mogą zostać w łatwy sposób ujawnione, a przecież Twój zakład pogrzebowy nie może sobie pozwolić na utratę budowanego przez lata wizerunku.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to nic innego, jak zdobywanie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych na dane frazy np. „zakład pogrzebowy w Warszawie”. W skrócie chodzi o to, aby strona internetowa Twojego zakładu pogrzebowego wyświetlała się jak najwyżej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zaraz pod linkami sponsorowanymi.

Na pozycjonowanie składa się szereg działań. Część z nich dotyczy zoptymalizowanej strony internetowej według zasad SEO, m.in. prawidłowo przygotowanych tekstów i innych elementów w witrynie.

Twoja strona jest już zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dodatkowo regularnie aktualizujesz informacje o swojej firmie pogrzebowej oraz prowadzisz bloga firmowego ale nadal nie widzisz efektów?

Warto zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnej agencji marketingowej by poprawić swoją pozycję w rankingu wyszukiwań.

Z pewnością znacząco wpłynie to na liczbę odwiedzin Twojej strony, a co za tym idzie – zwiększy Twoją przewagę nad konkurencją z branży funeralnej.
agencja marketingowa branży pogrzebowej

Top