fbpx

Portal branży pogrzebowej

Marketing internetowy zakładu pogrzebowego w 7 krokach

Marketing internetowy zakładu pogrzebowego w 7 krokach

marketing funeralny

Usługi pogrzebowe są wyjątkowym rodzajem działalności, wykraczającym poza standardowe ramy prowadzenia biznesu. Nie oznacza to jednak, że branża funeralna nie powinna korzystać z możliwości, jakie dają nowe technologie. Wręcz przeciwnie – zakłady pogrzebowe powinny używać narzędzi marketingowych i wykorzystać szansę zaistnienia w internecie. Oto siedem sposobów na marketing  internetowy zakładu pogrzebowego:

Przyjazna strona internetowa

Pierwsze, co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o marketingu w sieci, to firmowa strona internetowa. Wiele zakładów pogrzebowych posiada w internecie swoją witrynę, jednak dużej części z nich nie można nazwać profesjonalnymi. Źle sformatowany tekst, wszelkiego rodzaju błędy na stronie, czy brak dostosowania strony do urządzeń mobilnych to tylko niektóre problemy skutecznie zniechęcające internautów poszukujących w nagłej sytuacji domu pogrzebowego.

Równie niekorzystny jest zbyt długi czas ładowania strony. Z tego powodu najczęściej traci się klientów, którzy zirytowani długim oczekiwaniem postanawiają szukać dalej i przechodzą na stronę konkurencji. Dlatego jeśli posiadasz już stronę – przeanalizuj, czy przypadkiem jej wygląd lub działanie nie zniechęca Twoich potencjalnych klientów.

Natomiast jeśli jeszcze jakimś cudem nie masz swojej strony – zainwestuj w profesjonalną witrynę jak najszybciej!

Mapy Google

Mapy Google to jeden z najlepszych produktów firmy Google przeznaczonych do marketingu firm działających lokalnie. Każdego dnia miliony osób korzysta z wyszukiwarki Google w poszukiwaniu danych kontaktowych, czy trasy dojazdu do firmy oferującej dane usługi. Wielu internautów korzysta również z elektronicznych asystentów, czyli programów, które pomagają odnaleźć firmy w swojej okolicy.

Wystarczy na urządzeniu mobilnym wywołać asystenta i poprosić o wskazanie najbliższego zakładu pogrzebowego, a chwilę później pojawi się na ekranie lokalizacja i wskazówki dojazdu do danej firmy. O ile zamieściłeś swoją wizytówkę w Mapach! W przeciwnym razie asystent wskaże firmę konkurencji.

Przy okazji – uważaj na firmy, które za opłatą oferują Ci przedłużenie wizytówki w Mapach Google na kolejne lata! Wizytówka w Mapach Google jest bezpłatna – nie płaci się ani za jej założenie, ani za przedłużenie. Czasem podają się oni za pracownika firmy Google, czasem za jedną z kilku/kilkunastu firm w Polsce zajmujących się zakładaniem wizytówek. To niestety zwykli naciągacze! 

Inna sprawa, że możesz za opłatą zlecić agencji marketingowej założenie wizytówki swojego zakładu pogrzebowego w Mapach Google. Możesz również wykupić abonamet na jej prowadzenie – czyli np. aktualizowanie danych, odpowiadanie na pytania i opinie, zamieszczanie zdjęć itp.

Facebook

Z pewnością zauważyłeś, że od pewnego czasu jednym z najpopularniejszych kanałów promocji różnych firm stał się Facebook. Portale społecznościowe stanowią aktualnie najpopularniejsze centrum informacyjne dla osób w każdym wieku.

Zastanawiasz się, czy Facebook to dobre miejsce dla zakładu pogrzebowego? Warto wiedzieć, że profile firmowe na Facebooku to nie tylko zbieranie lajków i angażowanie fanów, ale również – a może przede wszystkim – platforma komunikacji z klientami. O wiele bardziej naturalne staje się bowiem napisanie wiadomości na messengerze niż wykonanie telefonu lub napisanie e-maila.

Co zamieszczać na fanpage zakładu pogrzebowego? Przede wszystkim nekrologi – to taka wirtualna tablica z nekrologami, dzięki której więcej osób dowie się o pogrzebie.

Możesz też wrzucać posty z praktycznymi informacjami związanymi z organizacją pogrzebu, czy samą ceremonią pogrzebową. Pokaż, jakie wieńce wykonujesz w swoim zakładzie, oraz jakie dodatkowe usługi można o Ciebie znaleźć, np. planowanie pogrzebu czy personalizację pogrzebu. Warto również nagrywać filmy o domu pogrzebowym i jego personelu, aby oswajać społeczeństwo z tematami pogrzebowymi.

Właściwie prowadzony funpage zbuduje zaufanie do Twojej firmy, a Ciebie postawi w roli eksperta i przyjaznej osoby, która profesjonalnie zorganizuje każdą ceremonię pogrzebową.

Jesteś zbyt zajęty na prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych? Pozwól sobie pomóc! Zatrudnij agencję marketingową, która będzie publikować posty w Twoim imieniu.

Blog firmowy

Blog firmowy pełni szereg różnych funkcji. Z jednej strony oswaja odbiorców z Twoim domem pogrzebowym i sprawia, że jego wizerunek staje się bliższy i godny zaufania, z drugiej natomiast jest nieocenionym źródłem wiedzy. Odpowiada na pytania związane np. z organizacją pogrzebu, przejściem żałoby itp. przyciągając na Twoją stronę internetową nowe osoby.

Regularnie prowadzony blog zbuduje profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa i podkreśli najmocniejsze strony zakładu. To również dobry sposób odróżnienia Twojej firmy od konkurencji.

Warto również pamiętać, że prowadzenie bloga ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej Twojego zakładu pogrzebowego. Dlatego zakład pogrzebowy nie powinien prowadzić bloga na zewnętrznej witrynie. Blog powinien znajdować się na stronie zakładu pogrzebowego. Ułatwi to również rodzinom zmarłego szybko odnaleźć usługi i produkty Twojego zakładu pogrzebowego.

Reklama zakładu pogrzebowego w wyszukiwarce Google

Jak już wspomnieliśmy, wyszukiwarka Google to najpopularniejsza strona, z której wszyscy korzystamy na co dzień. Z pewnością zauważyłeś, że na samej górze pojawiają się wyniki, będące płatnymi reklamami różnych firm.

Zamieszczanie reklam możliwe jest dzięki produktowi o nazwie Google AdWords, a polega to na wyborze słów, po wpisaniu których chcesz wyświetlać swoją stronę na samej górze wyników wyszukiwań. Jest to usługa płatna, a prowadzenie kampanii AdWords wymaga wiedzy i umiejętności.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie zlecenia prowadzenia takich działań agencji marketingowej.

Opinie i referencje w branży pogrzebowej

Kładziesz duży nacisk, aby usługi świadczone przez Twoich pracowników były na najwyższym poziomie? Warto, aby dowiedzieli się o tym Twoi klienci.

W branży pogrzebowej to szczególnie istotne, aby odbiorcy mieli pewność, że wykonana przez Twój zespół usługa będzie rzetelna i profesjonalna. Do tego właśnie można wykorzystać opinie i referencje klientów, które warto zamieścić na swojej witrynie internetowej, blogu firmowym, czy na Facebooku. Udowodnisz w ten sposób, że traktujesz swoich klientów z należytym szacunkiem a Twoja firma jest godna zaufania.

Pamiętaj jednak, że tylko szczere i autentyczne opinie tworzą pozytywny wizerunek domu pogrzebowego. Nie daj się namówić na tzw. marketing szeptany polegający na publikowaniu opłaconych opinii o Twojej firmie gdzie się da. Na tego typu rekomendacje już nikt się nie nabiera. Poza tym takie praktyki mogą zostać w łatwy sposób ujawnione, a przecież Twój zakład pogrzebowy nie może sobie pozwolić na utratę budowanego przez lata wizerunku.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to nic innego, jak zdobywanie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych na dane frazy np. „zakład pogrzebowy w Warszawie”. W skrócie chodzi o to, aby strona internetowa Twojego zakładu pogrzebowego wyświetlała się jak najwyżej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zaraz pod linkami sponsorowanymi.

Na pozycjonowanie składa się szereg działań. Część z nich dotyczy zoptymalizowanej strony internetowej według zasad SEO, m.in. prawidłowo przygotowanych tekstów i innych elementów w witrynie.

Twoja strona jest już zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dodatkowo regularnie aktualizujesz informacje o swojej firmie pogrzebowej oraz prowadzisz bloga firmowego ale nadal nie widzisz efektów?

Warto zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnej agencji marketingowej by poprawić swoją pozycję w rankingu wyszukiwań.

agencja marketingowa branży pogrzebowej

Z pewnością znacząco wpłynie to na liczbę odwiedzin Twojej strony, a co za tym idzie – zwiększy Twoją przewagę nad konkurencją z branży funeralnej.

Top