fbpx

Portal branży pogrzebowej

Dlaczego wpis w katalogu nigdy nie zastąpi strony internetowej zakładu pogrzebowego?

Dlaczego wpis w katalogu nigdy nie zastąpi strony internetowej zakładu pogrzebowego?

Dlaczego wpis w katalogu nigdy nie zastąpi strony internetowej zakładu pogrzebowego

Branżowe katalogi firm zyskały dużą popularność około dekadę lat temu. Na ich masowość miały wpływ ówczesne techniki pozycjonowania stron w internecie oraz możliwość relatywnie niedrogiej reklamy firmy w sieci. Jednak z czasem mechanizmy marketingu online znacznie się zmieniły i zdecydowana większość katalogów firm bezpowrotnie zniknęła, w tym katalogi zakładów pogrzebowych.

Istnieją jednak zakłady pogrzebowe, których działania marketingowe zatrzymały się na etapie wizytówki w katalogu firm. Całe szczęście, jeśli właściciel takiego zbioru firm dba o katalog i aktualizuje go. Gorzej, gdy wizytówka zakładu pogrzebowego tkwi w nieodświeżonym od lat katalogu, pośród nieistniejących firm i nieaktualnych informacji.

Mało profesjonalne, prawda?

Strona internetowa to indywidualność

Mimo wszystko nadal istnieją katalogi zakładów pogrzebowych, które starają się utrzymać swoją renomę. Ich szata graficzna została dostosowana do aktualnych trendów, a dane są wciąż aktualizowane. Jeśli posiadasz tam wpis – nic w tym złego. Wizytówka w dobrym katalogu to możliwość względnie niedrogiej reklamy.

Ale to wciąż tylko reklama…

Twoja firma jest widoczna pośród setek lub tysięcy innych firm funeralnych. Każdy wpis jest taki sam, a Twój wpływ na prezentację zakładu pogrzebowego jest praktycznie żaden.

Co więcej, katalogi zakładów pogrzebowych mają swoją własną szatę graficzną, charakterystyczną kolorystykę, krój czcionek i układ tekstów. To z góry narzuca wygląd Twojej wizytówki. Tyczy się to na przykład formatu loga, czy rozmiaru zdjęć.

Bywa, że identyfikacja wizualna zakładu pogrzebowego po prostu nie pasuje do szaty graficznej katalogu. Może być przez to niekorzystnie postrzegana przez Twoich potencjalnych klientów.

Rezygnując ze strony internetowej odbierasz sobie szansę na odróżnienie się od konkurencji i podkreślenia swojej indywidualności.

Strona internetowa to niezależność

Musisz pamiętać, że katalogi zakładów pogrzebowych są nastawione przede wszystkim na reklamę swojej marki. Zwróć uwagę, że na górze Twojej wizytówki widoczne jest logo katalogu, a nie Twojego zakładu pogrzebowego.

Poza tym każdy katalog walczy o jak najdłuższe utrzymanie uwagi odbiorców. Na każdej wizytówce zamieszczone są linki zachęcające do przejścia na kolejne podstrony serwisu. Za każdym razem, gdy Twój potencjalny klient trafi na Twój wpis w katalogu, od razu będzie zachęcany do odwiedzenia również wizytówek innych zakładów pogrzebowych z Twojej okolicy. A przecież nie o to chodzi, aby tracić klientów odsyłając ich do konkurencji!

Strona internetowa zakładu pogrzebowego działa inaczej – bo tylko na Twoją korzyść. Jest poświęcona wyłącznie Twojej firmie. Odpowiednio przygotowane treści, atrakcyjna szata graficzna i ciekawe materiały wizualne zatrzymają uwagę odbiorców i nie pozwolą im odejść do konkurencji.

Strona internetowa to profesjonalizm

Niektórzy przedsiębiorcy są jednak zadowoleni ze swojej wizytówki w katalogu firm. Wykonanie własnej strony wydaje się być dla nich zbędnym wydatkiem. Wszak klientów nie brakuje, a telefon zamieszczony w katalogu w zupełności wystarcza.

Zawsze należy być świadomym, że katalogi zakładów pogrzebowych istnieją tak długo, jak na ich prowadzenie ma ochotę właściciel. Wystarczy, że osoba zarządzająca katalogiem znajdzie sobie inne zajęcie, znudzi się lub zwyczajnie zapomni opłacić domenę. Wtedy cały katalog przestaje istnieć albo przechodzi w ręce kogoś innego. A razem z nim wszystkie wizytówki.

Tak się nie stanie, gdy reklamę swojego zakładu pogrzebowego prowadzisz przede wszystkim na własnej stronie. To Ty wybierasz swoją indywidualną domenę i masz do niej dostęp tak długo, jak tego potrzebujesz. Tym samym pokazujesz klientom, że poważnie myślisz o swoim domu pogrzebowym, inwestując w jego wizerunek.

Dodatkowo, masz też wgląd w statystyki odwiedzin, by poznać np. profil marketingowy odwiedzających stronę, czy najlepsze kanały promocji.

Własna strona internetowa daje Ci również komfort publikowania jej adresu na materiałach informacyjnych, wizytówkach, czy w mediach.

Podsumowując…

To, co kiedyś się sprawdzało w internecie, dziś przestaje pełnić swoją funkcję. Czasy, gdy wpis w katalogu był najatrakcyjniejszą formą promocji zakładu pogrzebowego, dawno się skończyły.

Sprawdź, co zobaczy Twój potencjalny klient po wpisaniu nazwy Twojego zakładu pogrzebowego. Jeśli są to same wpisy w katalogach – przemyśl zlecenie stworzenia swojej własnej strony podkreślającej charakter Twojego zakładu pogrzebowego.

A katalogi – niech wspierają Twoje działania marketingowe i pracują na wysoką pozycję Twojej firmowej strony.

agencja marketingowa branży pogrzebowej

Zostaw komentarz

Top